پنجشنبه، مرداد ۱۹، ۱۳۸۵

خودم 3

ـــ اصل سحر خیز باش تا کامروا باشی به شدت در خونه ما رعایت میشه برای همین اکثر اوقات من خواب آلو و گیجم!ا
ـــ فسقلی به شدت انگلیسی فکر میکنه و دیگه فارسیو با من من حرف میزنه.اصلن نمیدونستم بچه ها به این سرعت غـــربــزده میشن! یـادم میاد روزای اول چقدر در مقابل حرف زدن مقاومت میکرد و به من میگفت:«مامان چرا من باید انگلیسی حرف بزنم..خب به اینا بگو فارسی حرف بزنن!» اون روزا گذشت .حالا دیگه باید مواظب فارسیش باشم
ـــ گاهی یه حرفی رو میشنوی و درست همون لحظه حس میکنی درونت به سکوت مرگباری فرو رفته ..... میخوای یه کم تنها باشی...تنهای تنها. هیچکى رو توى خلوت دلت راه ندی .یه دردی از نواحی دلت میاد بالا میرسه به چشمات و اونو میسوزونه .اشکت سرازیر میشه بعد سعی میکنی قورتش بدی تا دوباره بره همونجا که بود. از جات بلند میشی....هنوز فرصت هست برای همه کار
.
ـــ اینم از فریدون مشیری داشته باشید
خیال نیست عزیزم
صدای تیر بلند است و ناله ها پیگیر
و برق اسلحه ، خورشید را خجل کرده ست
چگونه این همه بیداد را نمیبینی ؟
چگونه این همه فریاد را نمیشنوی ؟
صدای ضجه خونین کودک عدنی ست
و بانگ مرتعش مادر ویتنامی
که در عزای عزیزان خویش می گریند
و چند روز دگر نیز نوبت من و توست
که یا به ماتم فرزند خویش بنشینیم
و یا به کشتن فرزند خلق برخیزیم
و یا به کوه
به جنگل ،به غار
بگریزیم !ا
ـــ نمیدونم چرا تازگی فسقلی وقتی توی فیلم یا کارتون، یه زن و مرد همدیگرو میبوسن قرمز میشه و لبخند مرموزی میزنه! یعنی بچه پنج ساله هم بــــــــله؟!ا
ـــ اینجا فقط ده بیست روز تابستون داشتیم و فکر کنم اونم دیگه داره تموم میشه! من که ژاکتم رو پوشیدم. آقای همسر راست میگه انگار، درجه هوا اگه از بیست درجه تکون بخوره من غرغرم میره هوا!چه گرمتر بشه چه سردتر!آخه آدم هم انقدر بی جنبه!ا
ـــ یه چند وقتیه که شدیدا دست به اصلاحات زدم . همیشه یک سری چیزا در زندگی یا شخصیت همه هست که دوست دارن تغییرش بدن و بهترش کنن ولی کار سختیه. فکر کنم همه تو زندگیشون، همیشه با چنین چیزایی دست به گریبان بوده و هستن. خلاصه دیدم باید به فکر باشم
پ.ن: این خبرو خوندم: خبرگزاري انتخاب : زن 67 ساله‌اي در آذربايجان شرقي در چهارمين زايمان صاحب فرزند پسر شد .همسر اين زن 81 سال سن دارد. اين زن و شوهرساكن شهر كوزه كنان شبستر و از سه اولا‌د قبلي خود صاحب چند نوه هستند. و حالا یه سوال دارم : خدیـجه درچهل سالـگی با محمد رسول خدا ص) که 20 سال داشته ازدواج میکنه . وقتی حضرت فوت میکنه 63 سال داشته و فاطمه حدود 18 سال داشته پس خدیجه در سن 65 سالگی صاحب فاطمه شده...این استدلال غلطه یا باورهای ما؟؟

۹ نظر:

!! گفت...

faghat ba tavajoh be p.n ke neveshti bayad begam pas man omidamo hich vaght az dast nemidam!!!
dar zemn ghor zadanaaye to aslan ajib nistan,faghat nemifahmam chera hanooz khodet be khodet aadat nakardi?? ;))
eraadatmand!

ناشناس گفت...

سلام گل من، خوبی نازنین‌ام؟

بابا جان آقا فسقل من پسره و همه چیز حالیشه :)

از شوخی گذشته ولی خوندم که بچه از چهل روزگی احساس جنسی داره.

خودت خوبی گل گلابی؟

ناشناس گفت...

این شعر فریدون مشیری رو خیلی قبول دارم

ناشناس گفت...

بی جنبه! آخه تو به سن زایمان مردم چی کار داری؟ در ضمن به نظر من یه ذره اصلاحات برای تو هم لازمه

ناشناس گفت...

من شنیدم کسی به نام حضرت خدیجه با این مشخصات وجود نداشته.خدیجه 40 سال نداشته و اصلا ثروتمند هم نبوده.اینها در کتابهای تحقیقاتی دینی هستند ولی در کتابهای مدرسه ای چیز دیگر نوشته

ناشناس گفت...

آره ایده جون،بذار یه بارم تو تیتر اخبار بشی!ا

هاله گلم،ای بابا چهل روزگی؟؟! منم خوبم ازت ممنونم

سیروس عزیز ،چه عجب یه کم احساساتی شدی!ا

نیلوفر جون،گیر دادیا!ا

علی آقا،منم اینا رو شنیدم.یه نفر که خیلی قبولش دارم بهم گفته بود.ممنون که یاد آوری کردی

ناشناس گفت...

مگه وقتی یه زن و مرد هم دیگر را می بوسند چه اتفاقی میافته که آدم باید قرمز بشه و لبخند مرموزی بزنه؟

ناشناس گفت...

آقای 32 ساله،حال شما؟ خوبید انشالله؟

ناشناس گفت...

salaam, Elham jaan
baraat yek email zadam dar morede khadijeh hamsare payambar ke chand rooz pish rooze vafaatesh bood.

Mitoonam az "Ali" aghaa ham khaahesh konam esme chand taa az oon "ketaabhaaye tahghighati dini" ro baraamoon benevisand?
mamnoon